Pfff. - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Pfff. - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Pfff.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2009 | Spanje, Granada

Hola gupos!
Het was weer een druk druk weekeind. Of een week. Mijn weekeind begon voor de gelegenheid op een woensdag, toen we tapas gingen eten met de hele bende en daarna besloten uit te gaan naar een of andere hippe tent. Heerlijk gedanst, en aangezien het eindelijk mooi weer is geworden hier hadden we besloten naar het strand te gaan. We gingen om 7 uur bij de club weg en zouden elkaar een uur later bij de bushalte treffen. Ik met mijn opvoeding (´savonds een vent, ´sochtends een vent!) was de enige die daar stond. en stond. en ston... dus uiteindelijk dacht ik: bekijk het maar, hier laat ik mijn dag niet door verpesten en ben in mijn eentje met de bus naar het strand gegaan. Een uurtje weg is hier een plaatstje waar een enigzins fatsoenlijk kiezelstrand is en daar heb ik heerlijk de hele dag gezwommen en gebakken en gelezen. Een lezend mens is een gelukkig mens! Ook heb ik een fantastische zonnehoed aangeschaft, wit met een enorme strik, dus mijn dag kon niet meer stuk! Uiteindelijk om 10 uur thuis, ondanks factor 50 nog flink verbrand en behoorlijk moe, dat kan ik je wel vertellen!
Vrijdag weer vrolijk naar school, het is wel leuk dat we in het tweede deel van de lessen (de eerste 2 uur zijn gramatica en werkwoorden en na de pauze krijgen we confersatie lessen en luisteroefeningen etc) ook veel leren over de gebruiken in spanje (men eet hier de tapas staande, en als je tevreden bent over de tent dan gooi je je servet op de grond. Aan hoe vuil een tapastent is kun je dus zien hoe populair hij is...!) en bijgeloof, en de muziek die gemaakt wordt. Heel interessant!
Zaterdag zijn we de allerlaatste keer met z´n allen weggeweest. Een van de italianen is namelijk dinsdag vertrokken, en mijn maatje Jill is gisternacht weggegaan. Dus zaterdag moest het wel speciaal worden... In Albacin, de gypsie wijk die boven de stad ligt wonen zoals ik al eerder heb verteld veel mensen nog in grotten, in die grotten is ook een discotheek gemaakt! Het is echt een takkeeind lopen, meer dan een uur vanaf mijn huis en dan moet je flink doorstappen maar het is wel heel bijzonder! Je moet een heel eind de helling op, en beneden heb je dan een aantal grot zalen (die waren helaas zo goed als leeg) maar je kunt buiten met een steile trap nog een eind de helling op en daarboven hebben ze een groot terras waar je bijna op gelijke hoogte zit met het Alhambra. Dus terwijl je met je biertje op het terras zit, zie je een eindje verderop een prachtig verlicht alhambra tussen het groen uitsteigen. In de tuin staat ook een glazen kas waar ze een bar in hebben gebouwd, en die zit helemaal propvol met mensen. En de mannen hier houden van dansen! Het is een godswonder, allemaal kunnen ze dansen en vinden ze het leuk en zwieren ze soepel over de dansvloer. Ik vind het heerlijk! Meestal kunnen ze zelfs zo fatsoenlijk dansen dat mijn dans defect niet eens opvalt! Van die avond waren we om 8 uur thuis, maar niet nadat onze jassen waren gestolen. Die hadden we even op het terras gelegd, maar blijkbaar zijn andermans jassen hier enorm in trek. Een beetje jammer...
Zondag had ik er alle trek in om de hele dag niks te doen in bed, maar aangezien het Jills laatste dagen waren heeft ze me met 30 graden een berg laten beklimmen om een stel verwilderde tuinen te bekijken. Wel heel mooi, overal fonteinen, palmen, pouwen, bloemen. Vergane glorie, maar heel mooi, dus het wel waard.
Maandag hebben we met onze hele klas gegeten bij een van ons. Dat was zo leuk. Een taiwanees stel waarvan de man hier werkt en de vrouw, ook onze leeftijd, bij ons in de klas zitten hadden ons uitgenodigd om bij hun te komen eten dus we kregen allemaal traditioneel eten, en verder nam iedereen wat mee aan drinken en toetjes. Was heel gezellig, en we hebben er meteen een traditie van gemaakt, volgende week gaan we weer bij iemand anders eten. Hoera, allemaal leuke mensen! Daarna nog even de stad in voor tapas, ze herkennen ons al als we binnenkomen!
Gisteren de allerlaatste keer Tapas met Jill. Of eigenlijk gingen we naar de Kebab King, waarvoor we een beetje griezelige liefde hebben opgevat. Daarna tapas en naar huis.
Ik vind het heel jammer dat ze weg is, bijna alles wat we deden deden we samen omdat we hetzelfde leuk vinden. Maar een beetje rust in de tent na een week rennen is ook wel gewenst. Hoewel we zaterdag waarschijnlijk weer naar de grotten gaan, mijn aankomende bejaardheid moet gevierd worden!
Oh, vanavond ga ik met een stel van school (die gaan ook allemaal weg...) eten in een restaurant waar tijdens het eten flamenco wordt gedanst! Echt een tourist trap, maar het is zo prachtig om te zien. Mensen barsten hier op feestdagen soms spontaan in de flamenco uit.
En nog een prachtig punt, alle sinasappel en citroenbomen staan in bloei! Dus zeker ´s avonds als het verkeer stil ligt ruikt de hele stad goddelijk. Overal de heerlijke geur van Kamperfoelie en sinasappelbloesem... goddelijk!

  • 14 Mei 2009 - 19:52

    Marijke:

    Kel, het klinkt weer helemaal fantastisch! Geniet nog maar even van die goddelijke, goed dansende mannen daar! Want hier is het niet veel soeps in vergelijking met daar! :P
    Kus!

  • 15 Mei 2009 - 02:59

    Arjan:

    Fascinered verhaal, bijzondere belevenissen, en wat die opvoeding betreft:
    "Goed gedaan jochie!!".

    Maar zonder gekheid, dit is van bijzondere klasse meisje. Een stukje (Spaanse) ervaring die je nooit meer zal vergeten.

    Een wel heel bijzonder parallel: Waarschijnlijk in real time op hetzelfde tijdstip is ook mijn jas 'geleend' door een ander, en niet meer terug gebracht...
    Jawel, 5,500 km verderop maar toch. Niet echt de eerste keer dat dit ons overkomt.

    Tja, en dan inderdaad spoedig je verjaarsdag. Voel je je al stoffig? Nee toch zeker! Dansen met je donder die dag, alvast mijn bijzondere verjaarsdag wensen, en een dikke Brassa.


  • 15 Mei 2009 - 06:14

    Mama:

    Lieve schat, 's avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw (we zijn toch zeker geëmancipeerd?). Goed gedaan! Geniet er nog van en alvast een stevige verjaardagsknuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 20127

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: