Op reis - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2009 | Spanje, Granada

Het Alhambra was fantastisch! Zowiezo erg mooi en toen we ´s ochtends gingen ook nog wel rustig. Prachtige tuinen, schitterende gebouwen. Die moren die wisten wel hoe het hoort! Natuurlijk weer in een of andere maffe situatie beland: we waren door de tuinen aan het struinen toen we opeens een deur halfopen zagen staan, wij daar naar binnen, bleek dat het een soort binnenplaats was die gebruikt werd voor het opslaan van het tuingereedschap en het kweken van planten. Niet de bedoeling dat stomme toeristen daar naar binnen wandelen natuurlijk, maar wij liepen verder en kwamen uit bij een kleine ommuurde tuin met een fontein in het midden, schitterend. Aangezien we een plek nodig hadden voor onze lunch en siesta hebben we daar met onze voeten in de fontein een uur of anderhalf rondgehangen en ons kostelijk vermaakt. Toen we besloten terug te keren zater er opeens een groot slot op het hek... Nou dat viel nog wel te overkomen, we zijn een klein muurtje afgesprongen en toen konden we verder, maar toen kwamen we bij een enorme muur met een deur die ook duidelijk op slot zat, en dat was de enige uitgang. Ik die grote muur beklommen, met mijn jurk tot op mijn heupen opgerold omdat ik anders niet kon klimmen. Zat ik daar, blootsvoets met mijn jurk omhoog op de muur naar beneden te staren (best wel hoog...) kwamen er twee mannen langs. Blijf zitten, blijf zitten! riepen ze. Haalden hun camera tevoorschijn, drukten af, zwaaiden nog even vriendelijk en liepen met een Adios! waar duidelijk hun vermaak in doorklonk weg. Juist... Gelukkig kwam daarna een tuinman langs die ons wel even kwam redden. Wat hebben wij gelachen. Zeker toen we de rest van de dag diezelfde tuinman steeds tegen het lijf liepen en hij elke keer enorm hard moest lachen om die drie stomme meiden zie zich in hadden laten sluiten. Wat een avonturen...
We hebben de afgelopen 2 nachten in een hostal geslapen omdat we niet meer in mijn oude huis terecht konden. Lekker in de marrokaanse wijk rondgezworven, kloosters bezocht, salsa gedanst in de salsaclub (waar ik gesolliciteerd heb, zou graag een maand lang in een bar werken waar alles draait om dansen en iedereen bereid is je te leren), afscheid genomen van alle mensen die ik hier heb leren kennen en van alle plekken waar ik hier mooie momenten heb gehad. En vanmiddag gaan we op reis, ik ga Granada verlaten. Beetje droevig

  • 02 Juli 2009 - 11:25

    Rob En Judith :

    je wilt echt niet meer weg hoor!! Wij zijn terug gekomen om er te wonen....liefs vanuit Monachil (Granada)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 20151

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: