Werkeloos maar gelukkig - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Werkeloos maar gelukkig - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Werkeloos maar gelukkig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Juli 2009 | Spanje, Granada

Ik ben ondertussen aan het veranderen in een echte Granada hippie. Met grote armbanden, enkelbanden, hippie pofbroeken en floddertopjes en mijn sandalen waarmee in door de straten slenter. Voor het echte gevoel mist er alleen nog een hond, en die kwam een paar dagen geleden opeens aanlopen toen ik in het park een siesta aan het houden was. Mijn lunch met het vrolijke beest gedeeld en de hele middag in het park gezeten (geen idee waar de eigenaar was) en die volgde me aan het einde van de middag mee naar huis. Met zo´n loslopende hond naast mijn zij was het Granada hippiegevoel compleet.

Het gaat hier dus goed, ben nogsteeds erg blij met mijn appartementje, en ik doe de hele dag niks anders dan spaans spreken aangezien ik eigenlijk bijna niemand meer ken hier die engels spreekt. Dus mijn spaans gaat erg goed vooruit, het gaat allemaal wat soepeler en zelfs de mensen die enigzins engels spreken daar converseer ik grotendeels mee in spaans. Ook, en hier zal papa erg tevreden mee zijn, gaan mijn danskunsten goed vooruit! De locale salsabar ben ik vaak te vinden en ik heb niet zo´n non-talent dat ik geen vooruitgang boek. Ik kijk al erg uit naar mijn stage in Zuid-Amerika (hopelijk) zodat ik deze nieuwe passie met veel enthousiasme kan voortzetten.
Minder goed nieuws is dat ik nogsteeds geen werk heb kunnen vinden. De meeste banen beginnen pas weer in september en ik kom eigenlijk alleen maar mensen tegen die werk zoeken. Dus tsjah.. ik weet dat ik aan de kust al werk had gehad waarschijnlijk, maar hier oefen ik heel veel spaans en aan de kust zou ik alleen maar engels en duits spreken. Dus op zich... voor de taal ben ik hier dus ik ben er niet vreselijk rouwig om dat ik niet aan de kust zit (hoewel met deze hitte lekker in zee springen erg aantrekkelijk is!). Denk er wel over om iets eerder naar huis te gaan, om hier nog meer dan een maand te zitten zonder geld vind ik niet zo´n heel goed idee. Heb wel besloten via Barcelona terug te willen reizen, om nog een paar dagen Barcelona te verkennen. Dus misschien ben ik over 3 weken wel weer in Nederland! Vooral vanwege de temperatuur weinig zin in. Ik loop hier rond in 40 graden met een gloeiende wind in mijn haren en voel me opperbest. Als het ´s avonds zakt naar 26 graden dan loop ik rond met een sjaal om mijn schouders omdat het dan frisjes is. En dan Nederland... Eng!

  • 22 Juli 2009 - 17:13

    Janine:

    Je kan nog lang genoeg werken hoor dus gewoon verder gaan met genieten!

    lieve groet!

  • 23 Juli 2009 - 03:15

    Arjan:

    Hhhmmm, flodder broeken, harem jurken, het doet me aan iets denken. Was het 100 jaar geleden?

    Ben het met voorgaande spreker roerend eens, werken kun je nog lang genoeg, dus dansen met je donder! Ja, uiteraard trots dat je je danstalenten eindelijk aangeboord hebt, en de meute je hielen laat zien (jammer dat de "Baltic Bitches" er niet meer zijn om dat te aanschouwen...!), neem aan dat er genoeg vrijwillegers zijn om je les te geven?!

    Goed voor je Spaans dit laatste stukje van je 'stage', geweldig dat je een redelijke conversatie kan houden met Spaans sprekenden, neem aan dat de onderwerpen vnl psychology, literatuur en poezie bestrijken? Nog een stukje ruimtevaart als toetje ("A giant leap for mankind") en wat wil je nog meer in het leven!

    Hug en liefs.

  • 23 Juli 2009 - 19:35

    Mama:

    Kelly de hippie, ik denk dat het wel bij je past.
    Enjoy!!!

  • 24 Juli 2009 - 14:13

    Dimitri:

    Ik hoop dat je toch snel iets van werk kunt vinden.. of toch niet.. jawel.. nee..
    het is moeilijk..Je snapt me wel..
    net als je haarverf, neem ik geen standpunt in..
    Ik zeg alleen dat je gemist wordt..

  • 25 Juli 2009 - 11:34

    Oma Goris:

    sucses en genieten maar groeten van opa tot gouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 20150

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: