Eerste bericht - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2009 | Spanje, Granada

Een eerste update
Ik schrijf dit van de hoogbejaarde computer op school. Er zijn er maar 3, dus er wordt altijd ruim om gevochten door iedereen.

Het begin van de reis was redelijk dramatisch, de avond voordat ik weg zou gaan werd mijn oma Dawn gevonden met een hersenbloeding in huis. Dus de hele familie naar het ziekenhuis in chaos. Ze is nu geopereerd aan de zwakke plekken en het gaat redelijk, hoewel nog niet buiten levensgevaar. Dus dat was een redelijk verschikkelijke manier om weg te gaan de volgende ochtend. toch gegaan, om 4 uur opgestaan en de vlucht gehaald en de rest van de reis ging voorspoedig. Ik was helemaal trots op mezelf dat ik zomaar alle bussen kon vinden, alle connecties had gehaald en mij enigzins verstaanbaar had kunnen maken. Niemand in spanje spreekt namelijk een woord engels... Natuurlijk had ik te vroeg gejuichd en ben ik nadat ik p school mijn sleutels had opgehaald gigantisch verdwaald en heb nog 2 uur door de regen gesjouwd. Volgens mij hebben Spanjaarden een beetje een sadistisch gevoel voor humor aangezien ik door iedereen de verkeerde kant op werd gewezen- ja, hier naar links en dan helemaal doorlopen. Dan is het aan je rechterhand. - Nee, je zit hier helemaal verkeerd, je moet terug en dan naar rechts en dan de hele straat uitlopen. - Je moet terug naar het centrum, je zit in de verkeerde wijk! verschikkelijk... tot ik uiteindelijk een stel oudjes tegenkwam die heel lief waren en twee mannetjes hebben mij helemaal begeleid naar mijn appartement, Hebben hetonderwijl ook 6 keer gevraagd maar uiteindelijk was ik thuis!
Kwam daar aan, heb geklopt en geroepen maar er was niemand. 2 van de 3 deuren stonden open en zagen er bezet uit dus ik open de 3e deur (het was ondertussen 4 uur in de middag) en klik het licht aan... Toen ontmoette ik Boris. Boris is een amsterdammer (kwamen we na een half uur engels praten achter) en slaapt graag tot ver in de middag. Hij was er dan ook niet zo gecharmeerd van dat ik hem in het holst van de nacht wakker maakte. Hij zou die dag weg gaan, en ik zou zijn kamer krijgen (nadat ik de sigarettenpeuken uit het nachtkastje had gevist en andere meer vreselijke dingen had verwijderd was het een prima kamer)
Het is hier een fantastisch gezelschap, een heel stel hollanders, een italiaan, een australier, een engelsman, een stel koreanen en een paar zweden. Ik werd meteen meegevraagd om die avond uit te gaan, en heb dat natuurlijk enthousiast aanvaard! Hier krijg je bij elk drankje wat je besteld gratis tapas. Er is hier ook een sushibar waar je dus bij elk biertje a 1,80 2 of 3 gratis versgemaakte sushi krijgt! Hmm... daar ga ik zeker terug

  • 02 April 2009 - 11:52

    Marijke:

    Fijn dat je al zo snel contacten hebt gelegd! Ben heel benieuwd naar je verhalen! Je staat al in m'n favorieten ;)
    Dikke kus!

  • 02 April 2009 - 12:14

    Pierre:

    Meer! Meer!

    En hier alvast wat om te oefenen. (Heb ik wel effe op moeten zwoegen)

    He leído que las cosas van bien.
    No puede esperar para más información de Granada!

  • 02 April 2009 - 16:45

    Anne:

    Tapas bij je drankje! Wat geweldig!! Hadden ze dat hier maar :)
    Alhoewel ik net wel een supergezellig borrel van planten, adaptatie en afweer had waar alles gratis was, inclusief drankjes :) (dat is nog beter ;))
    heel veel plezier verder met je multiculturele gezelschap :D!!!
    xxx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 20183

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: