Prachtige stad - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Prachtige stad - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Prachtige stad

Door: webmaster

15 April 2009 | Spanje, Granada

In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld De stad is lang niet zo oud als ik gedacht had, of tenminste de delen waar ik was geweest was veel behoorlijk nieuw op de prachtige kathedraal na en dergelijke. Gisteren met de stadswandeling zijn we in een heel ander gedeelte terecht gekomen... wat is dat prachtig! Een kronkelend straatje langs een riviertje met mooie moorse huizen en ruines en heel veel groen en pleinen... de pleinen hier zijn wel mooi. Veel zijn versierd met een heel ingewikkeld patroon helemaal gelegd in wit en zwarte gladde rivierstenen. Enorme patronen van harten en krullen. Schitterend! Er zijn hier ook heel veel marokaanse winkeltjes en restaurantjes vanwege de invloeden van vroeger en er leven nogsteeds veel marokanen. Er is hier een steeg en je waant je in marrakesh met alle kleine winkeltjes vol kleur, de theehuizen, de waterpijpen op kleine tafeltjes met kleurige poefjes er omheen. Prachtig! Ik wilde jullie een paar foto´s niet onthouden.
Hasta luega!

• 15 April 2009 - 16:44

Dimitri:

Wauw ..
    even wegdromen hoor ..

• 15 April 2009 - 19:37

Pierre:

Wederom een vermakelijk stukje.

In ieder geval weer eens anders dan weilanden en molens.

Het wordt steeds aantrekkelijker je op te gaan zoeken. Alleen wil de baas niet meewerken...

• 16 April 2009 - 03:02

Arjan:

Zo zie je maar, altijd op zoek gaan naar 'het andere', en gij zult vinden. Mooi hoor, is het ver weg van waar je woont? Iets om 's avonds nog eens te bezoeken? Met dit soort verhalen krijg je iedereen overstag om je te bezoeken, zal ook m'n best doen. I'm very intrigued!

Liefs, en hou je haaks!

• 22 April 2009 - 21:32

Maartje:

Waar blijven de foto's van jezelf? Hele mooie kiekjes wel, Komt vast door je supersonische camera! Mis je xxx