Eerste succes - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Eerste succes - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Eerste succes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2009 | Spanje, Granada

Ik heb een appartement!!! Dolgelukkig. Ze doen alles hier nog helemaal oldschool met briefjes op telefooncellen en lantarenpalen, dus ik was de afgelopen twee dagen de straat op geweest om te kijken naar geschikte nummers maar had nog niet durven bellen. Andaluciers zijn zowiezo slecht te verstaan, en over de telefoon is het al helemaal een horror. En de meesten vinden het maar stom dat je geen perfect spaans spreekt dus zijn ook nog eens zo onbehulpzaam als maar mogelijk is. Dus ik zag een beetje op tegen het bellen... Maar toen ze me bij het hostel gisteren vroegen of ik vanacht ook nog wilde slapen daar zei ik nee. (ik was er zelf ook een beetje verbaasd over). Waar ga je slapen dan? Weet ik nog niet. Komt wel goed. Juist... Dus vanochtend moest ik wel. Het eerste nummer dat ik belde was precies zo´n onbehulpzame onverstaanbare andalucier die me ook nog eens niet wilde hebben omdat ik geen studen ben. Daar schrok ik zo van dat ik eerst maar eens zijn teennagels rood ben gaan lakken. Daarna heb ik toch maar een tweede nummer gebeld en kreeg een hele aardige vrouw aan de telefoon die nu wel tijd had om me het huis te laten zien. Over 15 minuten op dat plein? En het huis is fantastisch! Heel oud, IN het centrum, groot balkon aan mijn kamer, hoge plafonds, grote keuken, alles is aanwezig. Zelfs ornamentele tegeltjes op de vloer! En het is er koel... En dat voor het astonomale bedrag van 200 euro incl alles. Er wordt schoongemaakt elke dag en als ik nog een week of 3 dagen of 2 weken langer kon blijven was dat allemaal mogelijk. Ik kreeg meteen de sleutels mee en ik kon later wel betalen. Heel veel beter had het niet gekund..
Gisteren lang bezig geweest met het in elkaar zetten van een spaans cv, vroeg ik aan de jongen van de receptie of het goed was en toen keek hij of ik hem een kakkerlak had aangeboden. Niet dus. Gelukkig vond hij het prima om om half 12 ´s nachts nog een uur bezig te zijn met het corrigeren ervan.. Dus vanavond ga ik die rondbrengen, en ik heb zo het gevoel dat het allemaal goed komt!
Uitzinnige groeten uit Granada

  • 15 Juli 2009 - 14:36

    Janine:

    Goed gedaan Kelly! Het appartement klinkt heel goed! Ga je er gauw foto's van maken?
    Veel succes verder!

    Lieve groet

  • 16 Juli 2009 - 13:11

    Oma Goris:

    Wat een verhaal weer.ben benieuwd wat onze ondernemende kleindochter nu weer gaat beleven groetjes

  • 17 Juli 2009 - 13:21

    Mama:

    Had je dit appartement maar in Utrecht ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 20125

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: