Vervolg - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2009 | Spanje, Granada

Zo, verder met de update. Vorige keer had ik geen tijd om het verhaal af te schrijven, maar ik wilde wel heel graag de fotos plaatsen dus vandaar dat het een beetje een kort stompje van een verhaal is geworden.

Dus, toen we die wandeling naar de grotten ondernamen, ontzettend bizarre dingen gezien. Die mensen wonen gewoon in een gat in de grond met een matras of een handdoek als deur. De meeste huizen hebben geen electriciteit en geen stromend water en de dichtstbijzijnde supermarkt is een half uur lopen. Er is op de top van de berg een soort drinkpunt waar iedereen zijn flessen vult. Die gemeenschap bestaat voor ongeveer 50% uit gypsies, en voor 50% uit hippies. Hiervan hebben we toen op die berg een ontmoet, een oudere man uit oostenreik die al 8 jaar daar in een grot woont. Verder een fantastische dag gehad met het gebied verkennen, en ik heb de oude stadsmuur van granada beklommen!!!! 4 meter hoog, met hulp van een martial arts hippie die we onderweg oppikten. Wat een uitzicht! Hier zal ik binnenkort nog wat fotos van plaatsten, helaas staan die op iemand anders camera.

Verder ben ik allesbehalve onder de indruk van de spaanse eerlijkheid. Ondertussen ben ik al 3 keer bestolen sinds ik hier ben... Vorig weekeind werd mijn tas ontvreemd in de discotheek, gelukkig werd hij later teruggevonden in de wc´s en was alleen mijn geld en mijn telefoon en een klein zakje snoep (???????) weg, maar al mijn pasjes en id kaart en dergelijke waren nog intact. Dus iedereen, nieuw spaans nummer!

Nog meer nieuws... (oh ik ben bijna bang om dit hier te plaatsen..) overweeg ik om nog anderhalve maand langer in Spanje te blijven. Ik heb het hier wel erg naar mijn zin (hoewel het vandaag 43 graden was, niet meer goed! Gaf me wel een excuus om een vet gave spaanse waaier aan te schaffen) en voor mijn spaans zou het ook uitstekend zijn als ik hier nog een tijdje verbleef. Dus, als ik hier werk kan vinden dan ben ik waarschijnlijk pas weer eind augustus in de lage landen. Dan ben ik hier een half jaar geweest!

Gisteren heb ik met 35 graden een berg beklommen. Een woord van raad, als een Canadees zegt dat jullie gaan hiken, gewoon langs de rivier... geloof hem niet! We hebben een enorme rots bekommen die in een slope van 80 graden liep en ik heb splinters tot in mijn linkeroor en mijn rechterbil. Ik wist niet eens dat er zo veel stekelige, hakende, prikkelige struiken bestonden! Maar uiteindelijk hadden we een fantastisch uitzicht op weer een schitterende zonsondergang en was alles vergeten. Totdat we onherroepelijk verdwaalden en 3 uur bezig waren thuis te komen. Begrijpelijk dat ik langer wil blijven?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 20190

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: