Plannen en gedachten en dromen - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu Plannen en gedachten en dromen - Reisverslag uit Granada, Spanje van xayiede - WaarBenJij.nu

Plannen en gedachten en dromen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2009 | Spanje, Granada

Het is weer een heerlijke tijd geweest! Vorig weekeind was Thomas hier en dat was allereerst erg gezellig, en ten tweede hebben we ontzettend veel gezien! Eerst zondag een dag naar de bergen waar we in een ijskoud bergbeekje gezwommen hebben en daarna in een natuurpark aan het wandelen waren geslagen tot we een van de laatste plekken met sneeuw hadden bereikt. De dag erna the scenic route genomen naar Ronda (waar we tengevolge daarvan niet zijn aangekomen) maar heerlijk gegeten op het strand en wat van Spanjes prachtige omgeving gezien. Woensdag helaas al veel te snel weer afscheid moeten nemen, maar ik heb de donderdag nog met Kyle in Sevilla doorgebracht. Geslapen in een fantastisch hostel met allemaal versierde ouderwetse tegeltjes, tot in de badkamer! En man, wat is Sevilla een schitterende stad! Een ongelofelijk enorm en oud park, overal oude gebouwen en pleintjes en alles is mooi ruim opgezet.
Gisteren heb ik de nacht op de berg doorgebracht. De mensen die wij op de eerste trip naar de grotten hadden ontmoet, een jonge Iranees daarvan is maatjes geworden met een vriendin van beneden en hij had ons uitgenodigd om een nacht bij hem op de berg door te brengen. Dus daar gingen we hoor, met onze flessen wijn en onze spijzen. Fantastisch! Gebeten door mieren, begluurd worden door grotmensen terwijl je achter een schaars bosje probeert te plassen maar het was fantastisch gezellig en heerlijk geslapen! Ik liet mijn humeur zelfs niet verpesten toen ik om 6 uur ´s ochtends wakker werd door de Iranier en Barbara die ongemerkt dachten even te kunnen frollicken en smoochen waarbij ik van het matje af werd gedrukt. En het uitzicht toen we op waren gestaan... Je kijkt uit op het alhambra en de bossen van de bergen, de sierra nevada er achter en de mooie stad in de diepte. Dus Thomas, wildkamperen en ik... misschien worden we nog wel vrienden!
Ik heb nog wat prachtige fotos gemaakt, maar mijn camera wordt opeens niet meer gepakt door de computer, dus ik moet eerst ergens een cardreader gaan kopen.

Natuurlijk verder nog brandende vragen: hoe gaat het met mijn spaans?? En ik kan eindelijk weer echt zeggen: goed! Ik had de afgelopen paar weken een dip, dat het gewoon niet zo goed lukt. Dat je wel leert en probeert maar dat het gewoon niet zo goed in je hoofd komt. En sinds vorige week gaat het allemaal weer best, ik leer weer nieuwe woorden, snap het allemaal redelijk en heb er gewoon zin in. Ik heb ook de eerste normale fatsoenlijke spaanse jongen ontmoet sinds ik hier ben, en hem kan ik gewoon verstaan, en hij mij. Dus dat is goed voor onze beider talen: ik help hem met Engels, hij helpt mij met Spaans en ondertussen hebben we bijna conversaties op niveau! Shock!
Het is ook weer een tijd van afscheid. vorige week donderdag heb ik afscheid genomen van Kyle, Barbara is er vandaag tussenuit geknepen. Morgen is Manda aan de beurt, en woensdag vertrekt mijn franse maatje Ines. En dan is er... niemand. Maar dat is niet zo heel erg, want dit type mensen wat ik hier ontmoet, het zijn reizigers. Ik weet zeker dat ik ze allemaal nog zie, moge dat in Nederland zijn, in Spanje, Zuid Amerika of Azie.. En natuurlijk komen mijn zeer geliefde Elske en Floor zaterdag aan om hier avonturen te komen beleven. Dat wordt nog wat!
Ik heb besloten dat als ik voor 9 juli (wanneer ik een ticket terug naar Nl heb) werk kan vinden, dan blijf ik tot half augustus in Spanje. Spannende tijden! Ik mis jullie allemaal in Nl, maar het lijkt me toch een ervaring, het zelf zien te rooien. In een land met de hoogste werkloosheid in Europa (toch?) een baan te zien te vinden, en een appartement. Goed voor mijn spaans, en lekker een maand ofzo aan de kust werken. Het lijkt mij wel wat!
Er is natuurlijk nog veel meer spannends gebeurd, maar ik ga een baan zoeken!
Lieve groeten voor al mijn dierbaren, dikke kussen en andere uitingen van affectie.

Oh, ps. Ik ben aangenomen voor mijn master! Dus in september is het tijd voor Toxicology and environmental health!



  • 22 Juni 2009 - 16:46

    Marijke:

    Fijn dat je aangenomen bent! Dat betekent ook dat je in ieder geval terug komt! Jeej!
    Mis je!
    x

  • 22 Juni 2009 - 19:38

    Mama:

    Heb ik tenminste nog iets langer de tijd om je kamer in Gorinchem te transformeren van paars en groen naar blauw en wit ....
    Maar missen doe ik je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Ontdekking Granada

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Madrid!

15 Augustus 2009

Laatste dagen

01 Augustus 2009

Bergen van avonturen

26 Juli 2009

Het einde in zicht

17 Juli 2009

Voor de nieuwsgierigen

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 20194

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 08 Juni 2017

As Corcerizas

29 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Ontdekking Granada

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Pura Vida in Costa Rica

Landen bezocht: